Головна » 2018 » Травень » 31 » Школі необхідні сучасні технології
17:53
Школі необхідні сучасні технології

Добігає кінця 2017-2018 навчальний рік, в якому 100 шкіл по всій Україні навчали своїх першокласників за новим Державним стандартом початкової освіти. Не залишились осторонь і педагоги Вишгородщини і сміливо та натхненно взялися пілотувати цей проект в рамках регіонального експерименту. У трьох школах району наймолодші школярі почали навчання за програмою Нової української школи (НУШ). Активно включилися в навчальний процес по-новому і учні 1-г класу Вишгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 зі своїм учителем Наталею Григорівною Іванцовою. Впродовж навчального року учні навчалися не лише читати, писати, рахувати, а й конструктивно виражати свої емоції, керувати ними, співпрацювати в парах і в групі, висловлювати свої думки, критично мислити, шукати рішення, мирно вирішувати конфлікти, брати на себе відповідальність за власні дії, укладати правила та дотримуватись їх.
Навчання на практиці – один з принципів змін у новій школі. Він ефективний не лише для дітей, а й для дорослих. Так, Н. Іванцова, вчитель першої категорії з двадцятирічним педагогічним стажем, успішно пройшла як очні курси, організовані для вчителів пілотних класів, так і «Онлайн-курс для вчителів початкової школи», розроблений Міністерством освіти і науки України, студією онлайн-освіти EdEra та громадською спілкою «Освіторія».
Поряд з цим учитель постійно займалася самоосвітою. При підготовці до уроку доводилося опрацьовувати багато додаткового матеріалу, адже ніколи не знаєш наперед, що зацікавить учнів.
Як людина творча, завзята, віддана своїй справі і, головне, орієнтована на результат, Наталя Григорівна прагнула випробувати нові прийоми та методи, запровадити передовий досвід для своїх першачків. Так, особливої уваги заслуговували ранкові зустрічі, які налаштовували дітей на позитив. Естетично й творчо оформлені в класі правила, обговорені з учнями й запроваджені з початку навчального року. Мало місце й коло вибору – своєрідний план дій у конфліктній ситуації. З метою виконання щоденних необхідних і передбачуваних задач, які супроводжували навчально-виховний процес, використовувалися рутини. Вони доповнювали правила і вивільняли час для навчання.
Часто у процесі подачі матеріалу вчитель використовувала інтелект-карту –сучасний метод, який допомагає структурувати інформацію у візуальній формі. Учні з допомогою свого наставника навчилися створювати інтерактивну багатофункціональну книжку. Найзахоплюючими вийшли леп буки до тем «Тварини» і «Рослини».
Надзвичайно добре «прижилися» «Щоденні-5» і «Щоденні-3». Діти з радістю читали книжки, які приносили з дому, а також запропоновані «Королевою книжок» (завідувачем бібліотеки школи) до класної бібліотечки.
Із задоволенням дітлахи відкривали свої щоденники вражень, аби поділитися емоціями та почуттями.

Особливості навчального процесу
На відміну від ста проектних шкіл України, які брали участь у апробації Державного стандарту початкової школи, Вишгородська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 не отримувала необхідного обладнання. Учасникам навчального процесу бракувало створення Нового освітнього простору відповідно до запропонованого Орієнтовного переліку засобів навчання у початковій школі Нової української школи на 2017-2018 навчальний рік. Школі потрібні сучасні технології!
Завдяки величезній підтримці батьків, які так само повірили у цей проект, роздруковувалися матеріали (а їх щотижня потрібно було від 100 до 200 сторінок), виготовлявся дидактичний та роздатковий матеріал, купувалися канцтовари, організовувалися екскурсії, рекомендовані в рамках проекту. Неоціненну допомогу надала і місцева влада. Так, Вишгородський міський голова Олексій Момот подарував смарт-телевізор, який активно використовувався під час навчально-виховного процесу.
Щотижня в електронному доступі публікувалися матеріали Модельної навчальної програми для першого класу, а також навчально-методичні матеріали до неї, розроблені учасниками проекту НУШ під керівництвом Р. Шияна. Навчально-методичні матеріали та навчальні зошити з «Математики», «Навчання грамоти», «Я пізнаю світ» надходили частинами протягом року. Друковані версії посібників видавництва «Ранок» та «Генеза» безкоштовно отримали всі учні.
Учитель нової школи – це сучасний педагог, відкритий до змін і впровадження нових технологій та підходів до навчання. Він більш демократично може обирати засоби навчання і методики, вибудовувати концепцію уроку, тобто має абсолютну свободу дій, головне, бути орієнтованим на результат.
Будучи першопрохідцем у роботі за новим Стандартом початкової освіти, Н. Іванцова подбала про своїх колег, які наступного навчального року працюватимуть з першими класами, і поділилася власним досвідом.
У квітні вона провела відкритий урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» на тему «Будова рослин». Урок нового формату отримав схвальні відгуки методиста відділу освіти Вишгородської райдержадміністрації Тетяни Іванівни Ткач та адміністрації школи. Всі присутні із зацікавленням спостерігали за перебігом навчального процесу, а учні продемонстрували впевнено свої знання та вмінні працювати по-новому. У дітей не втрачався інтерес впродовж уроку, бо він був побудований цікаво, наповнений різноманітними діями, під час яких учні вчилися застосовувати знання на практиці, не боялися робити помилки. Дітлахи були відкриті, вони легко висловлювалися. Зразу ж включалися в роботу, яка їм цікава. Вони натхненно співпрацювали у групах, переймалися якістю результату.
Інтегровані уроки стали родзинкою навчання за НУШ, адже роблять навчальний процес по-справжньому цікавим, динамічним, яскравим. Завдяки таким урокам у дітей формується цілісне сприйняття світу та осмислення явищ навколишньої дійсності. Об’єкти, поняття, явища розглядаються в межах однієї теми, але з різних сторін, що створює передумови для формування системного мислення, збудження уяви, позитивно-емоційного ставлення до пізнання.
За результатами своєї роботи протягом цього навчального року Наталія Григорівна сформувала «Практичні матеріали до Модельної навчальної програми для першого класу», де представлені розробки інтегрованих уроків з курсу «Я досліджую світ».

Результати
Батьки задоволені результатами і, за їхніми словами, бачать успіхи. Діти з радістю ходили до школи та чекали наступного дня. Вони стали більш розкуті, комунікабельні, соціально адаптовані, сміливо висловлюють свою думку, роблять компліменти дорослим, не бояться поставити незручні запитання, відкриті до пізнання нового. А головне, педагог, відповідаючи основним принципам реформи освіти, дотримується педагогіки партнерства, а не діє за принципом авторитарності.

Олена МІЩЕНЕНКО, 
заступник директора з навчально-виховної роботи Вишгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

Категорія: Вишгородщина | Переглядів: 41 | Додав: slovo
comments powered by Disqus