Головна » 2019 » Квітень » 26 » Мелодія сірникового дива
08:58
Мелодія сірникового дива

У Вишгородському історико-культурному заповіднику в рамках відзначення Міжнародного дня пам’яток і визначних місць 18 квітня відбулося відкриття виставки заслуженого художника України Йосипа Осташинського «Передзвони минулого та сучасного» та круглий стіл «Актуальні проблеми збереження та вивчення літописного Вишгорода». 
Йосип Борисович – автор незвичайного творчого жанру. Самобутній майстер творить свої картини із… сірників. Начебто проста техніка, та спробуйте скласти з них щось найпростіше, наприклад, криницю. І ви будете вражені: скільки витонченості розкривається навіть у такій, на перший погляд, нескладній праці.  А перша спроба змайструвати щось із маленьких дерев’яних сірників виникла після поїздки до старовинного міста Суздаль. Тоді й почaлася його творча робота – спочатку для душі, для рідних, згодом для широкого загалу. 
Із часом митець напрацював свій особистий стиль: створення напівоб’ємних картин із вертикальним зрізом. Тема рідного Києва, його пам’яток історії, культури та архітектури, і втрачених, і тих, що збереглися, стала домінуючою темою його творчості. Співпрацюючи з краєзнавцями, мистецтвознавцями, вивчаючи наукову літературу художник дізнався безліч нового і цікавого про архітектуру, про це дивовижне мистецтво, яке називають «музикою, яка застигла у камені». 
Вивчаючи його роботи, переконуєшся, що автор творить не лише руками, а й душею. В кожній картині вгадується його шанобливе ставлення до національних традицій, повага до культури народів світу. Наприклад, «Золоті ворота» –  одна з перших картин, яка принесла йому визнання. Потім була робота над церквою Бoгородиці Пирогощі, з часом з’явились Ірининська церква, Михайлівський Золотоверхий собор, дерев’яні церкви, карпатська колиба, японська пагода – зразки архітектури різних епох і народів.  
До роботи над макетом собору Паризької Богоматері (Нотр-Дам де Парі) автор йшов кілька років, поки не набув необхідних для цього твору певних навичок, вміння, проникнення в історію цього всесвітньо відомого храму. До речі, 5 квітня у соборі сталася масштабна пожежа, внаслідок якої стався обвал шпилю та даху споруди. 
Йосип Осташинський має почесну відзнаку від Всеукраїнського фонду відтворення видатних пам’яток історико-архітектурної спадщини імені Олеся Гончара за розвиток мистецтва. Із 1999 року – член Національної спілки художників України, майстер традиційного народного мистецтва. У 2009 році його ім’я занесене до Книги рекордів України. 
Картини відомого художника бачили у багатьох містах України. Роботи майстра вражають точністю та філігранністю виконання, своїм нетрадиційним підходом до кожної складової, своєю унікальністю. Цими витворами Йосип Борисович дарує людям красу мистецтва, примушує відродити в нас історичну пам’ять, що йде з глибини віків.
У круглому столі взяли участь фахівці музейної та пам’ятко-охоронної сфер, археологічних досліджень, громадські активісти та усі, хто цікавиться проблемами збереження і вивчення національної культурної спадщини.
Поєднання презентації зображень шедеврів світової архітектури, що виконані в унікальній манері барельєфу із сірників – із науково-практичною роботою круглого столу, покликане більш рельєфно та повно висвітлити місце історичної спадщини Вишгородщини у контексті національного  культурного надбання.
Із виставкою картин  можна ознайомитися у приміщенні Історичного музею Вишгородського історико-культурного заповідника за адресою: м. Вишгород, вул. Шкільна, 58 («Будинок Клюкви»).

Марко РИХЛІЦЬКИЙ
Фото Олександра КОВАЛЕНКА

Категорія: Вишгородщина | Переглядів: 338 | Додав: slovo
comments powered by Disqus