Головна » 2013 » Грудень » 21 » Їхню важливість усвідомлюють, коли вмикається світло
11:42
Їхню важливість усвідомлюють, коли вмикається світло
22 грудня Україна відзначає День енергетика. Історія професійного свята бере свій початок у грудні 1920-го, коли було затверджено план електрифікації ГОЕЛРО. Нескладно порахувати, що в цьому році енергетики відзначили 93-тю річницю своєї професії. 
 
Символічно, що це свято припадає на день зимового сонцестояння, тобто на найбільш короткий світловий день року, коли робота енергетиків найбільш помітна. Україна завжди займала значне місце у сфері розвитку і управління паливно-енергетичним сектором. На території нашої держави розроблялися і впроваджувалися новітні досягнення в цій галузі. Українські енергетики – це люди самовідданої професії, які гарантують надійне енергозабезпечення базових галузей промисловості, комунального сектору та населення тепловою і електричною енергією. Високий професіоналізм і злагоджена робота українських енергетиків дають можливість виконати найскладніші завдання, які стоять сьогодні перед галуззю. Вагомий внесок у становлення та розвиток української енергетики зроблений ПАТ «Київобленерго» і його Вишгородським районним підрозділом (РП), яким керує Сергій Миколайович Фороща. 
 
– Головні завдання Вишгородського РП – забезпечення надійного безперебійного електропостачання та реалізація електроенергії абонентам, – починає розмову Сергій Фороща. – Не секрет, що до підприємства, від якісної роботи якого залежні всі, часом висуваються підвищені вимоги. Щойно зникла електрика в мережі – і вже ґвалт. Телефон у диспетчерській РП в такі хвилини стає як розпечена сковорідка.
 
Аби показати роботу диспетчера, який першим приймає на себе «удар» розгніваних споживачів, Сергій Миколайович запрошує до приміщення, куди навіть не всім працівникам РП вхід дозволений. Двері обладнані кодовим замком – щоб не турбували, кому не слід. На величезній стіні – так звана, мнемосхема Вишгородського РП. Тут – схематично позначені всі лінії і трансформаторні підстанції (ТП).
 
– Як правило, ТП має два (а то й три) джерела живлення, – вводить у курс справи диспетчер. –Якщо виходить з ладу одне плече, ми маємо змогу переключитися на резервне. Але спочатку ремонтній бригаді потрібно виявити місце пошкодження і, з метою безпеки, відключити його. На це потрібен певний час. 
 
– Крім цього, споживачам електроенергії варто знати, – продовжує Сергій Фороща, – що на підприємстві існує план капітальних ремонтів. Зрозуміло, що відключень при цьому не уникнути, про що споживачів повідомляємо заздалегідь. Якісний капремонт дозволяє лініям на дерев’яних опорах служити без втручання 5 років, на бетонних – до десяти. У цьому й полягає щоденна праця наших бригад – проводити обслуговування господарства, згідно з планом, та усувати наслідки позаштатних ситуацій.
 
– 2013 рік доволі важкий в економічному сенсі не лише для енергетиків. Проте, робота з розвитку електромереж на підприємстві триває постійно. Які здобутки підприємства цього року?
 
– За рік нами встановлено три розвантажувальні станції. Дві в Катюжанці по 160 кВт і одна в Старих Петрівцях на 100 кВт. Крім того, у цих населених пунктах на повітряних лініях електропередач замінили старі оголені дроти на нові ізольовані загальною довжиною 7 км. 
 
Дуже дістається повітряним лініям (ПЛ, – ред.) при штормових вітрах, особливо в лісовій частині. Цього року ми відремонтували 68 км повітряних ліній потужністю 10 кВт, майже 89 км на 0,4 кВт та 53 трансформаторні підстанції. Розчистили від старих дерев понад 130 км повітряних ліній різної потужності.
 
 
Ну і, звісно, постійно працюємо зі скаргами населення. Особливо на занижену напругу. Кому не знайомі такі ситуації, коли одночасно не можуть працювати пральна машина, мікрохвильова піч і, скажімо, праска – «вибиває» запобіжник. Одна з причин в тому, що сьогодні населення використовує багато різноманітної побутової техніки, що споживають багато енергії. А стара проводка не здатна витримати понаднормове навантаження. Проблема є, як і шляхи її вирішення. Для жителів приватного сектору – вони простіші, хоча й не дешеві. Якщо хтось хоче споживати більше, варто звернутися в РП для виготовлення відповідних техумов. Згідно з отриманими висновками, провести до свого будинку нову лінію.
 
Складніше з багатоквартирними будинками. У цьому випадку техумови, згідно з постановою НКРЕ, видаються тільки для ОСББ. Тобто, власник окремої квартири, навіть якщо вона приватизована, залежний від сусідів і комунальників. Адже виготовлення техумов потребує коштів і подальше переобладнання електропроводки, відповідно, теж.
 
Звісно, що енергетична компанія зацікавлена, аби абоненти споживали більше, адже електроенергія – це теж товар, але в даному випадку, згідно із законом, є визначена процедура. По-іншому – ніяк.
 
До речі, у нас створений Дзвінковий центр Вишгородського РП, куди споживачі можуть телефонувати з 20.00 до 8.00 щодня за телефоном (04596) 2-62-91.
 
Крім того працюють дирекція з питань безпеки ПАТ «Київобленерго», лінія довіри тел. (044) 422-67-96, моб. (067) 468-76-83, електронна скринька bezpeka@koe.vsei.ua.; інформаційно-консультаційний центр ПАТ «Київобленерго»: 04136,  м. Київ, вул. Стеценка, 1-а, тел. (044) 494-43-20, 459-07-40. Графік роботи: понеділок – четвер  з 8.00 до 17.00, п’ятниця  з 8.00 до 15.45. Обідня перерва з 12.00 до 12.45. Субота, неділя – вихідні дні.
 
– Існувала проблема з крадіжками електрообладнання та замінних матеріалів. Який наразі стан справ з мародерством електромереж?
 
– На жаль, масово зливається (розумій – крадеться, – ред.) трансформаторне мастило. На скільки я знаю, його можуть застосовувати  для тракторних двигунів та побутових обігрівачів. Це проблема, яка додає роботи і нам, і міліції. Але…
 
Розмову обриває телефонний дзвінок. Після нетривалої розмови Сергій Миколайович спантеличено розвів руками: «Знову!» Телефонували зі Старих Петрівців – викрадено маршрутизатор.
 
– Дзвоніть у міліцію та викликайте чергову бригаду електриків, – дав вказівку Сергій Фороща в телефонну трубку невидимому співрозмовнику. – Ось у таких умовах працюємо, – продовжив він, звертаючись до мене. 
 
 
– Кожне підприємство сильне своїм колективом. Які люди з вами працюють?
 
– На підприємстві працює команда фахівців, завдяки яким ми долаємо труднощі та виконуємо планові завдання. Усі вони гідні своєї професії, але серед кращих можу відзначити бригаду у складі Віктора Щучика,  Віктора Остапчука, Сергія Пізгора, Олега Мосійчука та Дмитра Приходька. Не було ще жодного завдання, з яким би вони не впоралися. Якщо брати загальні показники комерційної діяльності, то з початку року Вишгородський РП посідає перше місце у Київській області і третє – в загальному рейтингу. Усе це, в першу чергу, завдяки нашому трудовому колективу.
 
Але не тільки в роботі виявляються звитяги нашого колективу. Нещодавно команда з міні-футболу Вишгородського РП перемогла у першості ПАТ «Київобленерго», приуроченої до Дня Незалежності України. У змаганнях брали участь 28 команд всіх районних підрозділів області.
 
– З таким колективом можна гори звернути. Тож, які плани на наступний, 2014 рік?
 
– Згідно з інвестиційною програмою ПАТ «Київобленерго», на наступний рік запланована заміна старих «голих» дротів на нові ізольовані лінії 0,4 кВт на трансформаторних підстанціях у Нових та Старих Петрівцях, Вороньківці, Лебедівці, Вишгороді. Крім того, плануємо капітальний ремонт на повітряних лініях загальною довжиною майже 140 км та 64-х комплексних трансформаторних підстанцій. Ці роботи на часі тому, що майже з початку 1980-х років обладнання в експлуатації морально, або фізично застаріле. Також запланована чистка від дерев понад 160 км повітряних ліній.
 
*    *    *
 
Ось так, за цікавою й змістовною розмовою, минуло півтори години. Звісно, можна було б ще поставити чимало запитань, але відчувалося, що Сергія Миколайовича чекають виробничі справи. Що й підтверджували регулярні телефонні дзвінки. Тож ми вирішили більше його не затримувати, привітали в його особі колектив РЕМу з професійним святом і подякували за інтерв’ю.
 
Розмову вів 
Володимир ПОТАПОВ, «Слово»
Категорія: Вишгородська громада | Переглядів: 870 | Додав: komashkov
comments powered by Disqus