Головна » 2014 Квітень 26 » Учень і майбутня професія
comments powered by Disqus
10:38 Учень і майбутня професія | |
Як допомогти учню визначитися з майбутньою професією? На це важливе питання спробували дати відповідь учасники семінару-практикуму «Сучасні підходи до організації та проведення профорієнтаційної роботи в навчальному закладі», який відбувся 26 березня у міжшкільному навчально-виробничому комбінаті.
Директор МНВК М. Федірко з колегами вперше зустрічали у своєму навчальному закладі заступників директора з виховної роботи та педагогів-організаторів, координаторів профорієнтаційної роботи.
– Не можна не погодитися з думкою про те, що правильний вибір професії — це моральне задоволення й висока самооцінка, але водночас це й спосіб самореалізації, перший важливий крок до досягнення успіху в житті. Вибір професії — точка, в якій сходяться інтереси особистості та суспільства, де можливе й необхідне поєднання особистих і загальних інтересів, – зауважила заступник директора з виховної роботи Вишгородської ЗОШ №1 Г. Петрук.
– Саме тому системна, комплексна і цілеспрямована профорієнтаційна робота із залученням роботодавців, навчальних закладів, державної служби зайнятості є найбільш дієвим засібом запобіганню молодіжного безробіття та формуванню у молоді мотивації до праці, усвідомленого вибору професій, що сприяє адаптації у суспільстві та самореалізації у житті, – підтримала думку колеги заступник директора з виховної роботи Вишгородської районної гімназії «Інтелект» Т. Нагородна.
Гість семінару, директор Катюжанського вищого професійного училища Р. Недашківський звернув увагу присутніх на те, що сьогодні існує дисбаланс між попитом і пропозицією робочої сили, обумовлений рядом чинників. Найважливіші з них – відсутність єдиної стратегії кадрової політики та профорієнтаційної роботи, спрямованість професійної орієнтації учнів не на потреби економіки, а на ажіотажний попит на певні спеціальності та одержання лише вищої освіти, непрестижність у молодіжному середовищі робітничих професій. Презентація, яку представили викладачі Катюжанського вищого професійного училища, примусила учасників семінару змінити застарілий погляд на навчальний заклад професійної освіти, який сьогодні є одним з двох найкращих в Україні у своїй галузі. Про можливості допрофесійної та професійної підготовки учнівської молоді у МНВК розповів його директор М. Федірко, наголосивши при цьому на важливості запровадження в загальноосвітніх навчальних закладах технологічного профілю навчання.
Методист РМК Т. Рихлик ознайомила присутніх з основними положеннями проекту Концепції профорієнтаційної роботи в Київській області та звернула увагу на відсутність наступності, цілеспрямованості та безперервності профорієнтаційної роботи у навчальних закладах, спрямованості профорієнтаційної роботи на вибір профілю навчання у старшій школі, використання застарілих технологій проведення профорієнтаційної роботи, недостатній рівень підготовленості педагогічних працівників до проведення профорієнтації.
– Важливою складовою профорієнтаційної роботи в навчальному закладі є психологічний супровід процесу, адже саме практичний психолог проводить діагностику, надає консультації, здійснює моніторинг етапів профорієнтаційної роботи відповідно до вікових особливостей учнів, – поділилася досвідом роботи практичний психолог Старопетрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів О. Євтушенко.
Те, що реклама професій не лише нова, але й цікава та перспективна форма профорієнтаційної роботи, продемонстрували юні учасники семінару-практикуму. Агітбригада учнів 5 класу Вишгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (керівник Г. Петрук) розпочала свій виступ зі слів:
«Професії бувають різні:
Маленькі, великі, престижні і вічні…
Важливо правильно вибір зробити
Щоб не тліти на Землі – світити».
Лейтмотивом виступу учнів 11 класу Вишгородської районної гімназії «Інтелект» (керівник Т. Нагородна) був вислів «Це – найблагородніша професія в світі!», адже мова йшла про професію лікаря. Лозоплетіння, як одне з найпоширеніших народних ремесел, може бути хобі, але може бути й професією. Таку думку висловили творчий колектив вчителів та учнів Хотянівської ЗОШ І-ІІ ступенів, а свою рекламу професії доповнили піснею і танцем ( до того ж всі були у вишиванках!), що надало їх виступу оригінальності.
– Я не знаю, яку професію я оберу для себе, але я знаю, що обов’язково пораджуся з татом, – сказала наприкінці свого виступу Ярина Мацур, учениця 8 класу Нижчедубечанської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Її виступ зворушив усіх, адже вона, донька священника, розповідала про свого тата. «Це не професія, а покликання, бо до священника йдуть і в горі, і в радості, він має бути взірцем людських чеснот», – зауважила Ярина, і з нею важко не погодитися. Учасники семінару вдячні своїм колегам О. Бруханській та Л. Карпенко за знайомство з чудовою дівчинкою, до того ж ще й президентом шкільної республіки.
– Семінар був таким цікавим, що час пролетів непомітно, – сказала Р. Самчук, педагог-організатор Лебедівської ЗОШ І-ІІІ ступенів. А це – найвища похвала організаторам семінару.
| |
Категорія: Вишгородщина | Переглядів: 675 | Додав: komashkov |