Головна » 2015 » Квітень » 8 » Спрощення в отриманні адмінпослуг
12:16
Спрощення в отриманні адмінпослуг
У зв’язку з останніми змінами в законодавстві та запровадження  пілотних проектів у Київській області в сфері державної реєстрації, реєстраційна служба Вишгородського районного управління юстиції повідомляє про наступні нововведення. 
 
25 березня 2015 року вступив в силу Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення», прийнятий на сесії Верховної Ради України 05 березня 2015 року. 
 
Цим Законом, зокрема, передбачено внесення змін до законів України «Про нотаріат» «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Вказані зміни передбачають, головним чином, дві основні новації:
 
надання нотаріусам права реєструвати договори оренди земельних ділянок;
 
скасування необхідності засвідчення свідоцтва про права власності на нерухоме майно печаткою та підписом державного реєстратора.
 
Перша зі згаданих новацій має на меті розвантажити державних реєстраторів та розширити перелік суб’єктів, що можуть надавати адмінпослуги в цій сфері. Зазначене нововведення також призведе до зменшення черг в органах державної реєстрації.
 
Друга новела Закону закладає нормативне підґрунтя, що відкриває можливість громадянам отримати усі необхідні дані у вигляді витягів, довідок чи виписок в електронній формі, прямо не виходячи з дому. Для цього потрібно буде лише зареєструватись у віртуальному «Кабінеті адміністративних послуг» (kap.minjust.gov.ua) та, оплативши збір за відповідну послугу, отримати відповідний електронний документ, який відтепер буде мати юридичну силу без підпису й печатки державного реєстратора.
 
Також, з метою спрощення процедури надання адміністративних послуг, забезпечення їх доступності та зручності для громадян та юридичних осіб у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, Міністерством юстиції України прийнято наказ від 23.02.2015 № 240/5 «Про запровадження у Київській області пілотного проекту щодо розподілу функціональних обов'язків між особами, які приймають заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та особами, які приймають рішення за результатами розгляду таких заяв», зареєстрований в Міністерств, юстиціїУкраїни 23 лютого 2015 року за № 207/26652.
 
В рамках пілотного проекту фізичні та юридичні особи мають можливість подавати заяви щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень до будь-якого районного, міського міськрайонного, міжрайонного управління юстиції у Київській області, а також Головного територіального управління юстиції у Київській області.
 
Рішення щодо таких заяв будуть прийматися державними реєстраторами прав на нерухоме майно Головного територіального управління юстиції у Київській області відповідно до вищезазначеного наказу, крім випадків, передбачених наказом Міністерства юстиції України від 02 квітня 2013 року № 607/5 «Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02 квітня 2013року за № 534/23066.
 
Водночас дія наказу Міністерства юстиції України від 23.02.2015 № 240/5
 
«Про запровадження у Київській області пілотного проекту щодо розподілу функціональних обов'язків між особами, які приймають заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та особами, які приймають рішення за результатами розгляду таких заяв» не буде поширюватися на випадки розгляду заяв та запитів про надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; розгляду заяв про внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (у разі якщо такі зміни стосуються виправлення технічних помилок); розгляду заяв про надання дублікату свідоцтва про право власності, а також прийняття рішень про зупинення державної реєстрації прав або відмову у зупиненні державної реєстрації прав. Рішення за результатом розгляду таких заяв та запитів, а також рішення про зупинення державної реєстрації прав або відмову у зупиненні державної реєстрації прав прийматимуть державні реєстратори органу державної реєстрації прав, до якого подано відповідну заяву (запит), рішення суду про заборону вчинення дій.
 
Щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців
 
20.03.2015 року набирав чинності Порядок реалізації пілотних проектів у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затверджений наказом Міністерства юстиції України від 25.07.2014 № 1218/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 27.02.2015 № 282/5).
 
Відповідно до зазначеного Порядку заявники мають можливість подавати документи для проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців незалежно від їх місцезнаходження/місця проживання, у межах усього переліку адміністративно-територіальних одиниць, у яких запроваджено реалізацію цього пілотного проекту (зокрема, в межах Київської, Вінницької областей, міста Києва, міста Івано-Франківська та міста Калуш та Калуського району Івано-Франківської області) у випадках, якщо такі документи подаються не за місцезнаходженням/місцем проживанняюридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
 
Пілотний проект не поширюється на випадки подання документів дляпроведення реєстраційних дій електронним документом.
 
Звертаємо увагу, що в разі великих черг, неможливості подання документів для проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за їх місцезнаходженням/місцем проживання громадяни мають право подати документи до будь-якого державного реєстратора в межах Київської, Вінницької областей, міста Києва, міста Івано-Франківська, міста Калуш та Калуського району Івано- Франківської області.
 
Щодо державної реєстрації актів цивільного стану
 
За отриманням будь-якого витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, у тому числі і для використання на території іншої держави, особа має право звернутись до реєстратора (відділу державної реєстрації актів цивільного стану) незалежно від місця її проживання та місця реєстрації акту цивільного стану, що передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 28.01.2015 № 27 «Про внесення зміни до пункту 20 Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян» .
 
Повторна видача свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану на підставі актового запису цивільного стану, складеного як в електронному вигляді, так і на паперовому носії, незалежно від місця державної реєстрації актів цивільного стану та місця проживання заявника, що врегульовано наказом Міністерства юстиції України від 09 грудня 2014 року № 2079/5 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України з питань державної реєстрації актів цивільного стану».
 
Начальник реєстраційної служби
Кучерявий І.А.
Категорія: Україна | Переглядів: 482 | Додав: komashkov
comments powered by Disqus