Головна » 2013 » Квітень » 13 » Сіяли добре, світле і вічне…
12:01
Сіяли добре, світле і вічне…
Після утворення Вишгородського району 21 травня 1973 року почав діяти Вишгородський районний відділ освіти. До новоутвореного відділу були передані Вахівська, Пилявська, Ровівська восьмирічки, Любимівська середня та Руднє-Димерська початкова школи Iванківського району, а також школи Лівого берега Дніпра від Жукина до Хотянівки і школи північної частини Києво-Святошинського району. 

Завідувачем районного відділу освіти був призначений П. В. Дворяк, який перебував на цій посаді до 1979 року. Крім нього, у відділі освіти на той час працювали ще чотири спеціалісти – інспектори В.В. Гамарис і М.Т. Гримальський, завідувач районного методичного кабінету М.Ф. Бабенко та методист Ф.Н. Котова. 

У 1975 році введено в дію Жукинську середню школу, відкрито їдальні в Новопетрівських ЗОШ №2 і №3. Підготовлено документацію і розпочато будівництво Синяківської, Гаврилівської, Катюжанської, Нижчедубечанської шкіл. 

За підсумками роботи у 1977 році відділ освіти посів друге місце в області. Цього ж року здано в експлуатацію Вишгородську середню школу №2 на 1176 місць, Старопетрівську середню школу на 524 місця з телецентром (єдиним на той час у Київській області), міжшкільний навчально-виробничий комбінат, відремонтовано Козаровицьку школу. На березі Київського водосховища, біля Козаровичів, відкрито один із перших в області піонерських таборів «Юнга». Відчутними були й результати навчально-виховної, спортивно-масової і позашкільної роботи. Успішно діяли районний Будинок піонерів у Димері та дитяча кіностудія «Сурмач» під керівництвом А.Є. Жуковського. 

У серпні 1979 році завідувачем відділу освіти призначено Ф.Н. Котову, яка перебувала на цій посаді до червня 1992 року. 

Районний відділ освіти одним із перших в області створив господарську групу з шкільного обслуговування і комп’ютеризував роботу централізованої бухгалтерії. 

Першочергово вирішувалися питання будівництва нових шкіл. З 1979 до 1991 року введено в дію школи-новобудови: у Нижчій Дубечні, Синяку, Гаврилівці, Демидові, Катюжанці, школу №3 у Вишгороді, районну дитячоюнацьку спортивну школу та плавальний басейн, дитячі садки «Чебурашка» і «Джерельце» у Вишгороді. 

У 1984 році район посів перше місце в обласних змаганнях на кращу підготовку закладів народної освіти до нового навчального року. З 1985 року районний відділ освіти став базовим в області з навчання новопризначених завідувачів відділів освіти, інспекторів шкіл, методистів районних методичних кабінетів і резерву керівних кадрів. 

У червні 1992 року завідувачем районного відділу освіти було призначено В.Г. Коваля, який раніше працював інспектором відділу освіти. Він поставив перед колективом відділу освіти та його методичною службою завдання – створити перспективну програму розвитку освіти Вишгородщини з урахуванням актуальних проблем створення національної школи. У жовтні 1992 року було ухвалено Концепцію становлення української національної школи й накреслено шляхи її реалізації у 1992-1999 роках. Впродовж цього часу в освітній системі району відбулися істотні зміни й позитивні зрушення. 

У червні 1993 року тяжка хвороба завадила В.Г. Ковалю втілити в життя цю освітню програму. Його послідовники О.I. Сергієнко, Н.С. Кирилюк, О.О. Підлісна продовжили справу. 

У районі почали діяти заклади нового типу – Технічний ліцей у Вишгороді (1997 р.), Димерська гімназія (1999 р.), Вишгородська районна гімназія «Iнтелект» (1999 р.). 

За роки роботи на посаді начальником відділу освіти В.І. Духоти (2000-2007 роки) у освітній системі району відбуваються зміни, які свідчать про те, що освіта Вишгородщини має могутній потенціал і багато невикористаних резервів. 

З 1 вересня 2000 року три школи району реорганізовано в спеціалізовані з поглибленим вивченням окремих предметів: школу №3 м. Вишгорода – у спеціалізовану школу «Сузір’я» з поглибленим вивченням іноземної мови та інформатики, Демидівську – у спеціалізовану школу гуманітарного профілю, Катюжанську – у спеціалізовану школу з поглибленим вивченням окремих предметів (математики, історії України, правознавства). За власною інноваційною концепцією почав працювати дошкільний навчальний заклад у Демидові, згодом реорганізований у Центр розвитку дитини «Орлятко». У грудні 2000 року ліквідовано Будинок творчості у Димері і створено районний Центр художньої творчості дітей, юнацтва та молоді «Дивосвіт». 

Якісні зміни в освітній системі району продовжилися з приходом на посаду начальника відділу освіти Вишгородської РДА А.В. Бондар А (2007 р.) та С.В. Чамро (2008-2010 рр.). З 2010 року освітню галузь району очолила заслужений вчитель України Раїса Клименко. 

Освіта Вишгородського району сьогодні – це мережа загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, система профільного навчання, гурткової роботи, активне впровадження передових інформаційних технологій, сучасна комп’ютерна підтримка навчально-виховного процесу. Для задоволення освітніх потреб населення в районі функціонує 30 загальноосвітніх навчальних закладів з денною формою навчання, у яких здобувають освіту 6598 учнів. Базову середню освіту надають 9 шкіл (645 учнів), повну загальну середню освіту – 21. У міській місцевості розташовані 7 загальноосвітніх навчальних закладів, у сільській – 23. При трьох денних школах працюють класи з вечірньою формою навчання, де навчаються 86 учнів. На базі Вишгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів створені умови для здобуття загальної середньої освіти екстерном. З метою задоволення освітніх запитів обдарованих дітей у районі діють 6 спеціалізованих навчальних закладів – дві гімназії (Димерська та Вишгородська районна гімназія «Інтелект»), три спеціалізовані школи (Вишгородська спеціалізована школа «Сузір’я», Демидівська та Катюжанська спеціалізовані школи), Технічний ліцей НТУУ «КПІ». Для дітей з особливими потребами функціонує спеціальна загальноосвітня школа «Надія» у Вишгород. допрофесійну та професійну підготовку школярів здійснює міжшкільний навчально-виробничий комбінат. 

Наш район
ніколи не втрачає
лідерських позицій
в освітній сфері!

Освітню діяльність також забезпечують 13 дошкільних навчальних закладів. Із них один Центр розвитку дитини, два дошкільні навчальні заклади комбінованого типу, десять загального типу. У відповідності до потреб та запитів населення, розроблений перспективний план будівництва нових дошкільних навчальних закладів у с. Козаровичі (75 місць), с. Синяк (75 місць), с. Нижча Дубечня (75 місць), с. Нові Петрівці (240 місць). 

Також у районі функціонує три позашкільних навчальних заклади – Вишгородська районна комбінована дитячо-юнацька спортивна школа, Вишгородський районний центр художньої творчості дітей, юнацтва та молоді «Дивосвіт» та міський центр творчості «Джерело» (близько чотирьох тисяч школярів). 

Навчальний процес у закладах освіти забезпечують 965 педагогічних працівників. Серед них – один має звання «Заслужений працівник освіти», 46 вчителівметодистів, 14 вихователів-методистів, 170 старших вчителів. 

Діяльність галузі освіти району спрямована на гармонійний розвиток особистості як найвищої цінності суспільства, всебічний розвиток її здібностей і талантів, виховання високих моральних якостей, формування її як громадянина, здатного до свідомого суспільного вибору. 

У районі, в одному з перших в області, завершено комп’ютеризацію шкіл. Так у 29 начальних закладах встановлено 35 навчальних комп’ютерних комплексів (26 у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів та 9 у навчальних закладах І-ІІ ступенів), що становить 309 комп’ютерів (90 у місті і 219 у селі) та три комп’ютерні комплекси у МНВК, що нараховують 43 комп’ютери. Крім того, навчальні заклади мають 186 комп’ютерів (55-місто, 131 –село), які стоять у кабінетах адміністрації шкіл, бібліотеках, методичних та інших навчальних кабінетах. 

Невід’ємною складовою впровадження у навчальному процесі інформаційно-комп’ютерних технологій є наявність у загальноосвітніх навчальних закладах мультимедійних комплексів. Станом на 1 січня 2013 року у загальноосвітніх навчальних закладах району нараховується 37 мультимедійних комплексів: Вишгородська спеціалізована школа «Сузір’я» – 9, Вишгородська районна гімназія "Інтелект” – 3, Вишгородська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Технічний ліцей Національного технічного університету України «КПІ», Демидівська спеціалізована школа, Катюжанська спеціалізована школа, Вищедубечанська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Лютізька ЗОШ І-ІІІ ступенів – 2 комплекси, Димерська гімназія, Гаврилівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Димерська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Жукинська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Козаровицька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Лебедівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Литвинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Нижчедубечанська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Новопетрівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Старопетрівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Ясногородська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Синяківська ЗОШ І-ІІ ступенів, Хотянівська ЗОШ І-ІІ ступенів – мають по одному мультимедійному комплексу. 

Особливістю освітньої системи нашого району є соціальний, культурний, науковий потенціал, що дає змогу вчасно і фахово реагувати на освітні новації. Освіта Вишгородщини активно бере участь у організації експериментальної роботи за декількома науковопедагогічними проектами. На регіональному рівні – експериментальна робота за науково-педагогічним проектом «Росток» у Вишгородській спеціалізованій школі «Сузір’я» та Лютізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів. Апробація медико-педагогічного проекту «Гармонія інтелекту та здоров’я «ПіснеЗнайка» здійснюється у Гаврилівській, Вищедубечанській, Лютізькій загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів, Синяківській, Новопетрівській, Новосілківській загальносвітніх школах І-ІІ ступенів, Димерській гімназії. 

У 2012-2013 навчальному році, з метою розвитку здібностей, обдаровань і талантів дітей у Вишгородській районній гімназії «Інтелект», Старопетрівській загальносвітній школі І-ІІІ ступенів, Димерській загальносвітній школі І-ІІІ ступенів №1, Демидівській спеціалізованій школі та Синяківській загальносвітній школі І-ІІ ступенів впроваджується проект «Інтелект України». Реалізація моделі навчання за проектом «Один учень – один комп’ютер» розпочинається у Гаврилівській ЗОШ І-ІІІ ступенів. 

У Демидівському центрі розвитку дитини «Орлятко» спільно з Українським інститутом екології людини проводиться експериментальна робота «Вплив екологічних факторів на функціональний стан дитячого організму ». Найбільшою цінністю експерименту є те, що він дає можливість виявити так звані ранні, передпатологічні стани здоров’я дітей, викликані екологічним впливом на певні системи організму, визначити групи ризику (групи дошкільнят з вираженими захворюваннями) і завдяки додатковим діагностичним і профілактично-оздоровчим заходам привести організм до норми. 

Ці проекти втілюються в навчально-виховний процес завдяки фінансовій підтримці влади, органів місцевого самоврядування, батьківської громади та спонсорів, які усвідомлюють цінність освіти, зацікавлені в наданні дітям якісних освітніх послуг, готові до конструктивної взаємодії з педагогами, школою. 

На фото: Вчитель року-2008 у номінації «Початкове навчання» , вчителька гімназії «Інтелект» Наталія ЯНЧЕНКО з першокласниками

Світлана МАЛАШЕНКО, 
виконуючий обов’язки 
начальника відділу освіти
Переглядів: 1270 | Додав: komashkov
comments powered by Disqus