Головна » 2013 » Липень » 18 » Розвиток сільських населених пунктів
12:09
Розвиток сільських населених пунктів
Під керівництвом голови Таращанської районної державної адміністрації Анатолія Смоліженка, на виконання завдання Президента України щодо створення належних умов для розвитку сільських населених пунктів, відбулась виробнича нарада з начальниками управлінь, відділів та служб райдержадміністрації, керівниками підприємств, організацій, установ та сільськими головами, на якій було розглянуто проект Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влад. 

Взявши слово, заступник голови райради Анатолій Ткачук зазначив: 

- Відповідно до доручення, наданого в Раді Регіонів, засідання якої відбулося 21 березня 2013 року під головуванням Президента України В.Ф.Януковича, в районі розглянуто проект Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, розроблено план заходів щодо розгляду Концепції, доведено її до територіальних громад міста та сіл району, розглянуто на засіданні профільної постійної комісії Таращанської райради 12 квітня поточного року, проведено «круглі столи» з даного питання, широке обговорення зазначеного документу, шляхом розміщення його на веб-сайті Таращанської районної державної адміністрації та Таращанської районної ради. 

На сторінках районної газети «Таращанський край» розміщено як сам документ Концепції, так і коментарі та інтерв'ю посадових осіб місцевого самоврядування. В кожній територіальній громаді проведено громадські обговорення цього документа, та направлено узагальнені пропозиції і зауваження щодо розгляду проекту до райдержадміністрації. 

Загальновизнано, що існуюча система місцевого самоврядування не задовольняє потреби суспільства. Функціонування місцевого самоврядування у більшості територіальних громад не забезпечує створення та підтримку сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, її самореалізації, захисту її прав, надання населенню якісних і доступних адміністративних та соціальних послух шляхом сталого розвитку громади. 

Всі заходи держави, спрямовані на зміцнення і розвиток місцевого самоврядування, переважна більшість територіальних громад, а саме територіальні громади сіл, селищ і міст районного значення, через їх надмірну подрібненість та надзвичайно слабку фінансову базу залишаються неспроможними до виконання всіх повноважень місцевого самоврядування. Наслідком цього є низька якість публічних послуг, що надаються громадянам на місцевому рівні, деградація сільських територій - надмірне навантаження на державний бюджет через необхідність фінансувати також діяльність органів місцевого самоврядування. 

З метою оптимізації системи центральних органів виконавчої влади, усунення дублювання їх повноважень, підвищення ефективності державного управління 9 грудня 2010 року було видано указ Президента України №1085/2010, який визначив нову схему організації та взаємодії центральних органів виконавчої влади. Наступним етапом проведення адміністративної реформи, який уже і розпочався, є регіональний та місцевий рівень, що сприятиме підвищенню ефективності діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування та чіткому розмежуванню повноважень між ними. З цією метою і розроблено Координаційною радою з питань розвитку громадянського суспільства при Президентові України «Проект «Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні», який презентовано на засіданні Ради Регіонів, а Кабінетом Міністрів розглянуто та затверджено. 

Відповідно до позитивного зарубіжного досвіду (наприклад, литовські самоврядні райони або польські гміни) та історичного вітчизняного (волості в земському самоврядуванні) досвіду побудови самодостатніх в ресурсному відношенні, тобто спроможних громад, може бути здійснена лише на відповідній територіальній основі. 

Таким чином, завдання Концепції - формування в Україні спроможного місцевого самоврядування європейського зразка. 

Ресурсною основою спроможної територіальної громади є територія в її адміністративних межах (як у місці забудови населених пунктів, так і поза ними), з відповідними трудовими та земельними ресурсами, розташованими на цій території об'єктами інфраструктури, які належать до комунальної власності громади. 

На рівні району формуються органи місцевого самоврядування районного рівня, які включають районну раду, її виконавчий комітет. Утворюється також районна державна адміністрація. В районному центрі розташовуються територіальні органи центральних органів виконавчої влади. 

Для реалізації Концепції необхідно розробити та прийняти акт законодавства щодо удосконалення та впровадження механізмів демократії участі на місцях, створити сприятливі правові умови для широкого залучення населення до прийняття управлінських рішень органами місцевого самоврядування та їх виконавчими органами. 

На завершення очільник району Анатолій Смоліженко зазначив: 

- Якщо підсумувати всі положення Концепції реформування місцевого самоврядування, можна сказати, що радикальних та болісних реформ і пертурбацій не передбачається. Безжалісними швидше будуть наслідки бездіяльності та відсутності реформ, адже вони призведуть до деградації сільських територій, масовому виїзду населення закордон на заробітки тощо. Тому особливу увагу слід приділити реалізації в регіонах завдання Президента України щодо створення належних умов для розвитку сільських
Переглядів: 419 | Додав: komashkov
comments powered by Disqus