Головна » 2013 » Серпень » 17 » ІКТ – за шкільною партою
11:03
ІКТ – за шкільною партою
На Вишгородщині активно реалізуються завдання Президента України щодо створення сучасної матеріально-технічної бази фізичної культури і спорту та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освіті. Адже у сучасному суспільстві використання інформаційних технологій стає необхідним практично в будь-якій сфері діяльності людини. Оволодіння навичками цих технологій ще за шкільною партою багато в чому визначає успішність майбутньої професійної підготовки нинішніх учнів. 

Використання інформаційних технологій у процесі навчання можна класифікувати за такими напрямами: – учень самостійно використовує персональний комп’ютер (вдома або у шкільній бібліотеці чи комп’ютерному класі) з метою отримання інформації та для виконання певних завдань. 

– учні під керівництвом учителя на уроці використовують комп’ютер, як інструмент для здійснення певних професійних дій (виконання віртуальних експериментів, побудови графіків та діаграм, створення моделей певних явищ, написання та використанням програм для обчислення). 

– учитель використовує комп’ютер, щоб розширити традиційні методи навчання (мультимедійні уроки; демонстрацію мультимедійних фрагментів, які можна застосовувати на уроці будьякого типу; перевірку і контроль знань на уроці; проектну навчальну діяльність). 

Однією з головних складових інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів є інформатизація навчального процесу. Це поняття включає впровадження комп’ютера в освітнє середо– вище, розвиток цього середовища на основі інформаційних систем, мереж, відповідних педагогічних технологій, побудованих на базі використання сучасної комп’ютерної техніки. 

Загальноосвітні навчальні заклади Вишгородського району забезпечені комп’ютерною технікою. У районі, в одному з перших по області, завершено комп’ютеризацію шкіл. Так у 30 начальних закладах встановлено 35 на вчальних комп’ютерних комплексів (26 у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів та 9 – у навчальних закладах І-ІІ ступенів), що становить 306 комп’ютерів (92 у місті і 214 у селі) та три комп’ютерні комплекси у МНВК, що нараховують 43 компютери. Крім того, навчальні заклади мають 241 комп’ютер (83 – місто, 158 – село), які стоять у кабінетах адміністрацій шкіл, бібліотеках, методичних та інших нав– чальних кабінетах. 

Невід’ємною складовою впровадження у навчальний процес інформаційно-комп’ютерних технологій є наявність у загальноосвітніх навчальних закладах мультимедійних комплексів. 

На сьогодні у загальноосвітніх навчальних закладах району нараховується 37 мультимедійних комплексів: Вишгородська спеціалізована школа «Сузір’я» – 9 шт., Вишгородська районна гімназія «Інтелект» – 3 шт., Вишгородська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Технічний ліцей Національного технічного університету України «КПІ», Демидівська спеціалізована школа, Катюжанська спеціалізована школа, Вищедубечанська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Лютізька ЗОШ І-ІІІ ступенів – по 2 шт., Димерська гімназія, Гаврилівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Димерська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Жукинська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Козаровицька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Лебедівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Литвинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Нижчедубечанська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Новопетрівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Старопетрівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Ясногородська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Синяківська ЗОШ І-ІІ ступенів, Хотянівська ЗОШ І-ІІ ступенів – по одному мультимедійнму комплексу. 

Важливо, щоб персональний комп’ютер на робочому місці вчителя був під’єднаний до Інтернету – при цьому можливості застосування інформаційних технологій значно розширюються. 30 загальноосвітніх навчальних закладів і МНВК мають підключення до мережі Інтернет, що значно розширює можливості застосування інформаційних технологій. Для створення технологічної інфраструктури мережі Інтернет та мережі доступу до неї всіх навчальних закладів району впроваджується «Проект створення регіональної комп’ютерної мережі між навчальними закладами району та відділом освіти». Проект передбачає централізовану подачу Інтернету у всі навчальні заклади району, швидкий та ефективний прийом/доставку інформації, доступ до спільних та глобальних ресурсів тощо. Тип підключення WiFi дозволить забезпечити швидкість 3-10 Mbit. 

Одним з найважливіших напрямків інформатизації є підготовка педагогічних кадрів в галузі ІКТ. Успішно реалізується в районі освітня програма Intel®. На виконання наказу міністерства освіти і науки України «Про продовження Всеукраїнського експерименту щодо навчання вчителів ефективному використанню інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі та підвищення кваліфікації педагогічних працівників за програмою Intel® Навчання для майбутнього» №271 від 24.03.2009 року та з метою розвитку в учнів навичок критичного мислення, підвищення мотивації учасників навчально-виховного процесу, ефективного використання інформаційнокомп’ютерних технологій у навчальновиховному процесі в районі створена і вже чотири роки працює мережа опорних закладів по навчанню вчителів за програмою «Intel® Навчання для майбутнього». Навчання за програмою пройшли 469 вчителів, що становить 76,9% від загальної кількості педагогічних працівників. 

27 загальноосвітніх навчальних закладів, МНВК, позашкільні заклади та 6 дошкільних навчальних закладів мають персональні Web-сайти. Уже два роки функціонує персональний Web-сайт районного методичного об’єднання вчителів інформатики Вишгородського району, який допомагає у пошуку необхідної інформації, вирішенні питань педагогічного характеру. Повноцінно діє персональний Web-сайт районного методичного кабінету відділу освіти Вишгородської райдержадміністрації, де розміщено довідкову інформацію про дошкільні, загальноосвітні, позашкільні навчальні заклади для допомоги Інтернет-користувачам у пошуку необхідної інформації. 

Світлана МАЛАШЕНКО, 
в.о. начальника відділу освіти Вишгородської РДА
Переглядів: 728 | Додав: komashkov
comments powered by Disqus