Головна » 2013 » Лютий » 9 » Зустрічайте «першачків»: з шести чи семи?
13:51
Зустрічайте «першачків»: з шести чи семи?
До зустрічі «першачків» ретельно готується весь педагогічний колектив. У першу чергу, до загальноосвітнього закладу приймаються діти свого мікрорайону. Про базу дітей загальноосвітні заклади дізнаються, співпрацюючи із місцевими органами самоврядування. Кожна школа чітко знає, скільки в мікрорайоні шестирічних, п’ятирічних дітей, малюків чотирирічного віку. За кожним учителем закріплені будинки, які він повинен обійти й перевірити базу даних. Таким чином з’ясовуються умови проживання та виховання дітей, виявляються проблемні сім’ї певних категорій, про що надаються довідки до відділу освіти. 

При вступі дитини до школи, керівники закладів повинні ознайомити батьків із статутом, батьки зобов’язані нести відповідальність за виховання своїх дітей, про що вказано у законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та інших державних документах. 

Між шестирічною і семирічною дитиною дуже серйозна вікова психологічна і фізіологічна різниця – семирічні повністю готові до навчання, а ось шестирічних потрібно ще перевірити, щоб встановити рівень знань, умінь, навичок самообслуговування, вміння орієнтуватися в навколишньому світі, здатність встановлювати контакт із однолітками та дорослими, чим і мають зайнятися психологи та педагоги у січні-травні. 

Рівень фізичного розвитку оцінюють медики. Особова справа дитини вимагає наявності медичної карти, де обов’язково мають бути висновки медичних фахівців: педіатра, офтальмолога, отоларинголога, хірурга, ортопеда, психіатра, невролога, генетика. Від цих даних буде залежати рівень навчання дитини, відповідне надання педагогічної, психологічної, дефектологічної допомоги, вкрай – медичної. 

У початковий період навчання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду. Створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного шкільного навчання забезпечуватиме її подальший благополучний розвиток, успішне навчання та виховання. Тому велику увагу дирекція школи та класоводи мають приділити облаштуванню класних кімнат, ігрових куточків, кімнати для відпочинку, кімнат психологічного розвантаження. 

На сьогодні педагоги повинні орієнтуватися у різних програмах навчання, володіти багажем знань про емоційно-вольову незрілість, гіперактивність, педагогічну занедбаність, подолання бар’єрів спілкування, виховання і навчання у спільній роботі з психологами, соціальними педагогами, дефектологами, медичними фахівцями. 

Школа розраховує на плідну співпрацю з батьками учнів, бо лише спільними зусиллями можна допомогти дітям стати успішними учнями, які отримують задоволення від навчання та досягають у ньому успіхів, упевненими людьми, які здатні жити безпечним, здоровим та повноцінним життям. А це є першочерговими завданнями початкової школи, які прописані в новому Державному стандарті. 

Жанна КОНДРАТЮК, 
завідуюча районною психолого-медико-
педагогічною консультацією
Переглядів: 417 | Додав: komashkov
comments powered by Disqus