Головна » 2015 » Травень » 9 » Розбудова держави: пріоритетний напрямок
10:39
Розбудова держави: пріоритетний напрямок
Уже пройшло більше місяця, як на посаду голови Вишгородської райдержадміністрації призначено Олександра Горгана. За цей час Олександр Любомирович встиг ознайомитися з проблемами району та прийняти ряд рішень. З цього приводу голова райдержадміністрації люб’язно погодився дати інтерв’ю. 
 
– Що стало передумовою для змін у Вашій професійній діяльності?
 
– Мене привело до рішення прийти на державну службу відчуття громадського обов'язку. Коли мої друзі захищають Батьківщину, розуміння того, що я займаюсь усталеною і досить прогнозованою юридичною практикою і власними справами, не давало мені спокою. Постійно було відчуття, що можу зробити набагато більше для країни, де живу разом з дружиною та трьома дітьми. Намагаючись долучитися до справ державної ваги, я зустрівся з керівником області Володимиром Шандрою, поділився власними планами та шляхами їх реалізації, після чого отримав згоду на подання моєї кандидатури на розгляд адміністрацією Президента України. Глава держави призначив мене на цю посаду. Я зрозумів, що для мене державна служба –  виклик, і тому прийняв пропозицію. Люди обрали європейську перспективу, готові за свободу платити життям, і просто відсижуватися на комфортній посаді директора комунального підприємства – це для мене несприйнятно. 
 
– Ви прийшли на посаду голови Вишгородської РДА без своєї команди. Чи довіряєте Ви вже усталеній команді? 
 
– У мене є досить сильна команда, яка працює в моїй юридичній фірмі, вони задекларували своє бажання на деякий час відійти від справ і допомагати мені, але я попросив цього не робити, оскільки прийняв принципове рішення працювати з тими людьми, які в державний адміністрації працюють уже тривалий час. Як тільки я приступив до виконання своїх обов’язків, до мене почали звертатися з порадами звільнити деяких працівників, мотивуючи це тим, що, мовляв, займаючи певну посаду, вони дискредитували себе якимось діями. Особисто я вважаю такі розмови лише чутками нічим не підтвердженими. У цьому випадку аргументом може бути лише рішення суду. Тому позбавлятися від тієї команди, яка вже працювала до мене в цих стінах, я не маю наміру. Більше того, хочу зазначити, що система має бути вибудована таким чином, щоб вона не залежала персоналій. Навіть якщо в людини є схильність до посадових зловживань, то система повинна її обмежувати, ставити  в певні рамки, вийти за які буде неможливо. З упевненістю можу сказати, що на сьогоднішній день я не бачу серед людей, які працюють біля мене, таких, що демонструють корупційну поведінку.
 
– Якими бачаться Ваші перші кроки? Про що запитують пересічні мешканці в першу чергу?
 
– У першу чергу людей цікавить, коли запрацює закон. Для багатьох стало зрозумілим, що закон – це не набір літер, а надійний механізм  гарантії захисту їх прав, що і забезпечує успіх конкретної справи. Люди, з якими я спілкуюсь, і які звертаються до влади, наголошують на законності своїх вимог і дотриманні прав. Мешканці району жили роками з проблемами, і влада не йшла їм назустріч, а навпаки намагалася займати сторону тих структур, які ці права порушували. І подібна корпоративна єдність влади і структур, які систематично порушували права громадян, підривала довіру до влади. Зараз як керівник я відчуваю довіру з боку людей, тому що звертаючись до мене, вони сподіваються на конкретну допомогу. Це, звичайно, зобов’язує. Отримуючи людські накази, я відчуваю певний опір з боку окремих підприємств, у тому числі і комунальних, які своєю попередньою діяльністю допустили багато помилок і зараз намагаються вперто відстоювати свою помилкову точку зору. Ця інерція однозначно буде подолана.
 
– Розкажіть про конкретні дії щодо реалізації Ваших планів.
 
– Сьогодні існують декілька порядків денних роботи райдержадміністрації. 
 
Перший – виконання тих пріоритетів, які озвучені Президентом України. Це забезпечення мобілізації та соціальний захист сімей мобілізованих, а також допомога тяжкопораненим бійцям. Ми дуже багато часу і зусиль витрачаємо на вирішення цих завдань.
 
Другий пріоритетний напрямок – спрощений порядок надання субсидій, оскільки реформування тарифної політики не повин­но зачепити малозабезпечені верстви населення. З цього приводу був проведений колосальний об’єм роботи.
 
Третє завдання – це зняття соціальної напруги, створення позитивної соціальної атмосфери в суспільстві через захист законності в районі, патріотичне виховання.
 
Але є порядок денний, сформований регіональними проблемами і серед них велика кількість епізодичних, розв’язання яких також на часі – проблема транспорту, протизаконного землевідведення та забудови, користування надрами (продаж чорнозему).
 
Наразі є актуальним прибирання району від сміття, тобто виконання закону про відходи. Його невиконання створює загрозу для перспективи розвитку району взагалі. Тому для вирішення цієї проблеми нами мобілізовано всі сили. Проведена робота із сільськими радами, визначено механізм протидії цього явища з працівниками Вишгородського РВГУ МВС України, підключена громадськість, у надінтенсивному режимі працює ВРКП «Комунальник». 
 
Гостро постала проблема росту криміногенної ситуації в районі. Для її вирішення ми розробляємо відповідні програми, але вони потребують узгодження з депутатами районної ради. Уже найближчим часом у Вишгороді буде встановлено 17 вуличних камер зовнішнього спостереження.
 
Покращення роботи закладів охорони здоров’я – ще один виклик сьогодення. За моїм дорученням зараз ідуть ремонтні роботи вхідної групи, має розпочатися ремонт терапевтичного відділення Вишгородської районної лікарні. У перспективі – повний ремонт хірургічного відділення. Намагаємося робити це за бюджетні кошти і знаходимо відповідне розуміння та підтримку з боку обласної держадміністрації.
 
– Яку ще гідну економічну модель Ви бачите для розвитку Вишгородщини?
 
– Поряд з програмою залучення інвестицій ми розпочали системну діяльність щодо впровадження програми, спрямованої на сталий економічний розвиток району. Однією з них є програма впровадження ІТ-освіти (інформатика та програмування). Вона розпочата і з вересня перейде в основ­ну фазу. У першу чергу, програма торкнеться учнів старших класів і, за бажання, всього працездатного населення Вишгородщини, яке не задоволене своєю роботою або тимчасово її не має. Враховуючи передові наукові технології, дати можливість мешканцям району працювати у цій сфері на умовах високої оплати праці. При цьому робота може здійснюватися дистанційно (вдома) і у сфері, на яку є зростаючий попит. Цим ми закладаємо абсолютно нові безпрецедентні перспективи розвитку Вишгородського району.
 
Вишгородщина має у наявності неабиякий колосальний рекреаційний потенціал. Маємо найдовшу з усіх районів України берегову смугу, по суті морську зону, великі лісові екосистеми, що створює позитивні передумови для екотуризму зокрема. Але цей потенціал у значній мірі не використовується через відсутність продуманої інфраструктури. З огляду на це, ми повинні зробити все можливе, щоб Вишгородський край став зоною відпочинку для киян, які б із задоволенням залишали свої кошти за якісні послуги, а не купи сміття. З цього приводу ми вже провели роботу із сільськими головами по створенню організованих місць масового відпочинку в кожному окремому населеному пункті. 
 
– Яке Ваше ставлення до запропонованої урядом реформи органів місцевого самоврядування?
 
– Це ключова реформа, на яку нанизуватимуться всі інші. Об’єднання громад буде поштовхом у реформі медичної, освітньої та правоохоронної систем, бо, згідно з висновками багатьох зарубіжних фахівців, існуюча в Україні система місцевого самоврядування є дефектною у своїй основі, адже вона не дає громадянам ніяких інструментів для вирішення своїх проблем.
 
Запропонований механізм реформ, що плануються для втілення, виглядає наступним чином: навколо  більш потужного населеного пункту об’єднуються інші, менш потужні громади. Як результат, вони носитимуть назву територіальної громади населеного пункту, який є економічно спроможнішим за навколишні. Таким чином, на території конкретної області будуть виникать нові утворення – об’єднані громади. У кожному  районі очікується утворення кількох груп населених пунктів. Хочу наголосити, що об’єднання носить добровільний характер, тому нам поки невідомо скільки таких об’єднань буде, оскільки процес тільки розпочався. 
 
Я авторитетно можу заявити, що від подібної реформи мешканці населених пунктів дуже сильно виграють, оскільки у кожній новоутвореній громаді буде свій медичний заклад первинного рівня, кожна громада матиме муніципальну поліцію, буде школа, існуватиме інспекція по благоустрою та захисту довкілля, інспекція, що наглядатиме за дотриманням будівельно-архітектурних норм тощо. Усе це перейде на рівень місцевої громади з районного чи обласного рівнів. Реформою передбачено і скасування окремих районів. У Київській області планується залишити три-чотири райони. Розглядається заснування префектур на місці нині діючих районних центрів із повноваженнями скоріше контролюючими ніж адміністративно-господарськими. Це є безпрецендентна реформа, з якої і варто було б починати розбудову держави.
 
– Ви зараз багато працюєте, чи маєте можливість приділяти час родині?
 
– Відчуття того, що я щось втрачаю, немає. Кожного вечора я приїжджаю додому, встигаю поспілкуватися з родиною, займаюся спортом із синами, із великим задоволенням граюся зі своєю маленькою донечкою, якій виповнилося лише два місяці. На вихідних, під час обов’язкових об’їздів району, беру із собою всю родину, і вони радо сприймають ці поїздки, як мандрівку. Взагалі я щаслива людина, оскільки маю люблячу сім’ю та роботу своєї мрії.
 
Ірина ЛИТОВЧЕНКО, «Слово»
Фото Олександра КОВАЛЕНКА
Переглядів: 508 | Додав: komashkov
comments powered by Disqus