Головна » 2013 » Лютий » 23 » Головне – якість допомоги
11:40
Головне – якість допомоги
Поряд з іншими нововведеннями, у медичній галузі передбачається і докорінна реорганізація роботи швидкої медичної допомоги. 

Думками з приводу того, що саме зміниться у роботі медиків і служб забезпечення термінових викликів зі створенням нової структури, чим не влаштовувала стара, а також, як і коли це позначиться на оперативності та якості в роботі «швидкої» з кореспондентом газети «Слово» поділився новопризначений головний лікар Вишгородської станції швидкої медичної допомоги Володимир Васильович КОБИЛЕВСЬКИЙ (на знімку). 

– Стара система економічно себе не виправдала, хоча Канада і США працюють за аналогічною старій системі обслуговування. Ми, однак, прийняли на озброєння роботу нової схеми обслуговування викликів, за якою працює Європа. Вона передбачає розподіл виїздів за пріоритетами. Якщо, скажімо, у людини болить голова і вона звертається до «швидкої» за таблеткою від тиску, то цей виклик, скоріше за все, може стосуватися допомоги «невідкладної», що не потребує екстреного реагування. А якщо біль в голові через порушення кровообігу, що от-от призведе до інсульту – тоді це наш виклик… 

– Але, як відрізнити не фахівцю один випадок від іншого? 

– Для цього й існує сімейна медицина і невідкладна допомога. Біда в тому, що ми не звикли нею користуватися. До лікарів звертаємося нерегулярно, обстеження не проводимо… Тому, на даний момент, всі ми – і лікарі, і пацієнти, перебуваємо в процесі адаптації. Лікарі, попри скрутне економічне становище, виїжджають на всі виклики, як і раніше. 

– Що передбачає процес адаптації? Чи не говорить це про можливі затримки в обслуговуванні виїздів. Розподіл пріоритетів? 

– Мені здається, що завершення переходу від «швидкої» до «екстреної» та «невідкладної» передбачає цілковиту зміну менталітету пацієнтів та лікарів, бо без цього можна лише дров наламати. Коли це станеться? Однозначно важко відповісти. Процес лише розпочався і тому можливі певні непорозуміння та нез’ясованості. Однак, напрям вибрано вірно. Адже як було раніше? «Швидка» прибувала на виклик, скажімо, нападу стенокардії або гіпертонії, якою люди страждали протягом тривалого часу. А в цей момент надходить виклик на аварію, де людина без свідомості. «Швидка» одна і не може розірватися, тим більше, що вже розгорнуто обладнання і відстань між двома об’єктами – будь здоров, як кажуть… Що робити у даному випадку? Те, що й робиться! Служба розділяється на допомогу «невідкладну», яка може, вибачте, почекати, і «екстрену», яка чекати не в змозі, ні за яких обставин. Не заглиб люючись в подробиці, у цьому і полягає суть новацій. 

– А як щодо фінансів, матеріальної бази, технічних можливостей? 

– Щодо техніки. У спадок від «попередників» нам дісталося вісім автомобілів у не найкращому стані. Не всі на ходу, і на сьогодні мають дещо непрезентабельний вигляд. Але, скажу відверто, краще стало з бензином, медикаментами. Щодо обладнання – тут, як кажуть, широке поле для діяльності. Але теж є зрушення. 

Екстрена медична допомога передбачає найдосконаліше обладнання, відтак, найдорожче мобільне медичне устаткування, а його якраз бракує. Сьогодні однією з семи створених в області станцій екстреної медичної допомоги, тобто Вишгородською, ми плануємо обслуговувати кілька округів – підстанціями Димерською, Іванківською, Бучанською, Бородянською та Макарівською. Є також станції постійного базування у Пірново та Нових Петрівцях. Треба все, що є відповідно і оперативно структуризувати. 

– А Вас не лякають випадки на зразок того, що трапився в Броварському районі? Мова йде про оприлюднений одним телеканалом випадок смерті жінки через затримку з виїздом «швидкої»… 

– Наскільки мені відомо, там йде мова про халатну байдужість. Але у нас, я сподіваюся, подібні випадки не траплятимуться, хоча і залежить це від багатьох факторів. Однак, по суті, реструктуризація звичної для багатьох «швидкої» однозначно має наблизити нас до європейського рівня медичного обслуговування. Зараз всіляко намагаємося вкладатися у нормативи, передбачені для переїзду зі станції до місця виклику. Не завжди сьогодні це вдається через вкрай погані дороги, дещо ненадійний транспорт. Звичайно, що проблем найближчим часом доведеться вирішити чимало. Однак, ми налаштовані їх вирішувати. 

Юрій ГОРОВИЙ, «Слово» 
фото Олексія МОТОЗЮКА 

Від редакції. 
Реформа – реформою, реструктуризація – реструктуризацією, але головною в цьому процесі залишається людина (пацієнт), який завжди правий і не повинен страждати від браку коштів, байдужості лікарів і зношеної техніки. Громадянин України повинен бути впевненим, що за необхідності карета «швидкої» прибуде вчасно, лікарі нададуть кваліфіковану допомогу, та, при потребі, довезуть до лікарні.
Переглядів: 492 | Додав: komashkov
comments powered by Disqus