Головна » 2015 » Серпень » 21 » ТЕРИТОРІАЛЬНА РЕФОРМА
16:05
ТЕРИТОРІАЛЬНА РЕФОРМА

Володимир Шандра: «Проведення реформ – запорука європейського майбутнього та перемоги у війні»
До об’єднання громад через децентралізацію влади. Таке переконання висловили учасники засідання загальних зборів Київського обласного відділення Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад.


Ухвалено загалом
Шляхи втілення адміністративно-територіальних перетворень разом із сільськими та селищними головами обговорили голова КОДА Володимир Шандра, голова обласного відділення Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад Іван Качан, заступник голови комітету Верховної Ради з питань аграрної політики та земельних відносин Вадим Івченко, керівник Офісу реформ в Київській області Володимир Удовиченко, виконавчий директор Київської обласної асоціації сільських рад Карім Ємельяненко.
Так само, як об’єднанню територіальних громад (виключно на добровільних засадах) має передувати втілення принципу децентралізації влади, реформа місцевого самоврядування має здійснюватися після перетворень бюджетної та фінансових сфер, вважають учасники загальних зборів.
Сільські та селищні голови одностайні в тому, що формування місцевих бюджетів без 25 відсотків податку з фізичних осіб (був вилучений з місцевих бюджетів) є помилкою, що призвела до дезорганізації фінансування дошкільної освіти та культури на базовому рівні.
Розрізненість – шлях у глухий кут
За словами очільника Київщини, нині лише 20 відсотків сільських та селищних рад можна вважати самодостатніми. В області ця кількість більша, оскільки багато населених пунктів розташовані навколо великого мегаполісу.
– До місцевих бюджетів надходитимуть 5 відсотків акцизного збору, 60 відсотків податку від доходів фізичних осіб, стовідсотково залишатиметься на місцях податок на прибуток підприємств комунальної власності, також у розпорядженні громади будуть 25 відсотків екологічного збору, стовідсотково – єдиний податок і податок на майно, нерухомість, землю та транспорт, – наголосив Володимир Шандра.
Крім того, об’єднані територіальні громади можуть розраховувати на деякі інші збори і платежі, зокрема, держмито, туристичний збір, кошти від надання адміністративних послуг і паркування автомобілів, орендну плату за користування комунальним майном та водними об’єктами, ренту від використання надр. Тут слід зауважити, що фінансова підтримка передбачена для об’єднаних територіальних громад.
Новостворені територіальні громади на власний розсуд планують та формують свій бюджет, залучають інвестиційні надходження та розвивають підприємництво і, що надзвичайно важливо, самостійно розпоряджаються земельними ресурсами.
На місця також передаються повноваження щодо надання дозволів на спорудження і здачу в експлуатацію забудов, розвитку інфраструктури, утримання вулиць і доріг тощо.
Людський фактор
Шлях до об’єднання громад не устелений, як-то кажуть, трояндами. Велике значення тут відіграє стан справ, що склався, суб’єктивний людський фактор, тобто особистий погляд конкретної громади. Скажімо, одне село давно знайшло змогу заасфальтувати та електрифікувати усі вулиці, налагодило ефективну роботу ФАПу, а сусіднє, м’яко кажучи, далеке від досконалості. От тут і виникає суперечка: чому хазяйновиті мають об’єднуватися з недбалими і тягти їх на власній спині.
- Ми маємо будувати нашу роботу за двома параметрами. Перший – це загальний крок уперед, тобто загальне виконання закону. Наступне: індивідуальна робота з кожним селом і селищем. Звісно, об’єднувальний процес відбувається виключно на добровільних засадах. Якщо сільська чи селищна рада не ухвалить об’єднання, то його і не буде, – наголосив Володимир Шандра, звертаючись до учасників зборів.
За його словами, на розгляд обласної ради подано вже дев’ятнадцятий варіант Перспективного плану формування територіальних громад Київщини. Відбувається це тому, що постійно змінюється точка зору самоврядників, пропонуються нові позиції. Дві громади – Гостомельська і Бучанська – пройшли необхідну для об’єднання процедуру. П’ять громад близькі до такого результату, а ще п'ятнадцять розраховують його досягти. Щодо питання бюджетної децентралізації, то з початку втілення перетворень відбулися позитивні зрушення: місцеві бюджети виконали план на 139 відсотків, тобто на 789 млн. гривень.
«Ми вважаємося європейською країною у географічному розумінні, і нам залишилося стати європейською державою по своїй суті. Проведення реформ є запорукою нашого успішного європейського майбутнього, а також нашої перемоги у війні над агресором. Тому сьогодні у плані децентралізації потрібно проводити роботу у двох паралелях – це загальна підтримка закону щодо адмінреформи та індивідуальна робота із селами та селищами щодо їх об’єднання», - зазначив Володимир Шандра.
Учасники зібрання обговорили найгостріші питання цієї реформи, обмінялися досвідом та своїми думками щодо об’єднання громад, а також у форматі запитань-відповідей з’ясували питання, які турбували. У ході дискусії керівник Офісу реформ у Київській області Володимир Удовиченко спростував зокрема твердження, що префекти, які у майбутньому будуть своєрідним контролюючим органом, матимуть надмірні повноваження.
«У законі чітко прописано, що Президент України і призначає, і знімає префекта виключно за поданням уряду. Тобто уже відсутній фактор монополії на владу, є баланс певних владних сил. А взагалі, йдучи шляхом децентралізації, нам зовсім не потрібно винаходити велосипед. Потрібно лише вміло перейняти той європейський досвід, який існує на сьогодні», - зазначив Володимир Удовиченко.

Категорія: Київщина | Переглядів: 224 | Додав: slovo
comments powered by Disqus